HAZİN BİR HİZMET HİKAYESİ - ÖZGÜVEN TESİSLERİ

Yorum Ekle

        Bir pazar günü evde kahvaltı yapıyordum. Telefonum çaldı. Arayan Güllüce Muhtarı Salihti. Sesi telaşlı ve heyecanlı idi. “Hemen köye doğru gel. Buluşalım” dedi. 
 
        Pazar keyfimin bozulmasının verdiği sıkıntıyla isteksizce yola çıktım. Özgüven Tesislerinde buluştuk. Yanında Nail Abi (Yenice) vardı. Nail Abi'yi tanıyordum ama öyle uzun boylu muhabbetimiz yoktu. Selam ve hatır faslından sonra Salih hemen konuya girdi “ Nail Abi bu yeri , üzerindeki tesislerle birlikte Belediye'ye bağışlamak istiyor” dedi. 
 
15-20 saniye kendime gelemedim. Hem sevinmiş hem de şaşırmıştım. Sonra yavaş yavaş kendimi toparlamaya başladım. Ve aklımda deli sorular...
“Bayram değil seyran değil, eniştem beni niye öptü?” misali.
“Salih gibi bir muhtar, kendi köyünün dibindeki böyle bir yeri nasıl Mustafakemalpaşa'ya kaptırırdı?”
“Nail Abi'nin ilçede 'cimri' imajı vardı. Nasıl olur da böyle bir yeri beş kuruşsuz bize bağışlardı?”
“Acaba vergi, harç borcu mu vardı yerin? Veya hukuki bir durum mu vardı?”
 
Bunlar gibi daha bir çok “olumsuz” sorular kafamda dolanıp duruyordu.
Belediye başkanlığı, bana her şeye önce olumsuz tarafından bakmayı öğretti. Bir yandan da korkuyordum. Bu tip şeyleri öne sürersem Nail Abi'nin “vazgeçeceği” korkusu da vardı.
 
Yandaki benzinlikte oturduk, uzun uzun konuştuk. Nail Abi hem tecrübeli hem de zeki adamdı. Benim kafamdakileri bir bir okudu. “Merak etme başkan hepsini protokole koyacağız” dedi.
“Avukatlarıma protokol hazırlatacağım. Hafta içinde telefonlaşıp imzaları atarız” dedi. Öylece ayrıldık.
 
İçim içime sığmıyordu, parayla alınmayacak bir yer bedava Belediyeye veriliyordu. Protokolü imzalamadan kimseye söylememeye karar verdim. Çünkü araya çok “iyi saatte olsunların” gireceğinden emindim.

Ve nihayet beklediğim telefon geldi. Apar topar Bursa'ya gittim. Hazırlanan protokolü okudum. İçerisinde bir kaç küçük şart vardı. Yasaya göre şartsız bağışları ben kabul edebilirdim ama şartlı bağışlar için mutlaka meclisin onayı gerekiyordu. Onu ilave ettikten sonra imzayı bastım.
 
 
Protokol şöyleydi:

BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NA
MUSTAFAKEMALPAŞA



Bursa ili Mustafakemalpaşa ilçesi Güllüce köyü Yeniceler mevkiinde bulunan 2700 parsel sayılı 11800 m2 gayrimenkul ile 2699 parsel sayılı 5000 m2 lik gayrimenkul
ben Musa oğlu Nail YENİCE adına kayıtlı olup , her iki gayrimenkul üzerine yapmış olduğum akaryakıt istasyonu, soğuk hava deposu, dinlenme tesisi, yolcu tuvaletleri, yolcuların kullanımında bulunan mescitler v.b diğer tesisler bulunmaktadır. Söz konusu dinlenme tesisinde, mescit ve akaryakıt istasyonundaki tüm demirbaşları ile birlikte



A- Ekteki protokolde belirtilen ve karşılıklı imza altına alınan şartlarla
B- Söz konusu komplekslerin (gayrimenkullerin) ileriki yıllarda satılmamak şartı ve koşulu ile aksi taktirde şahsıma veya varislerime rucu edeceğini bilerek bedelsiz bağışlamayı ve bu yönde Belediyece alınacak Meclis veya Encümen kararı sonrası ilgili Tapu Sicil Müdürlüğünde derhal ikrarlık vereceğimi talep ve beyan ederim.
05.01.2008
Nail YENİCE



Adres: Beşikçiler Cad.Durusoy Apt. K:3 D:3
Çekirge/BURSA



PROTOKOL



Sayın Nail YENİCE’nin Mustafakemalpaşa Belediye Başkanlığı’na 04.01.2008 tarihli dilekçesi ile yapmayı vaat ettiği rucu şartlı bağış işlemi ile ilgili olarak taraflar aşağıda yazılı olduğu şekilde karşılıklı icap ve kabullerini belirtmişlerdir.


1-Taraflar :
Bağış Yapan: Gayri menkullerin maliki Musa oğlu Nail YENİCE
Bağış alan : Mustafakemalpaşa Belediyesi adına Belediye Başkanı Hayri ÖZTETİKLER
2- Bağışı yapılacak gayrimenkuller:
I- Bursa ili Mustafakemalpaşa ilçesi Güllüce köyü Yeniceler mevkii 2700 parsel
numaralı 11800 m2 gayrimenkul
II- Bursa ili Mustafakemalpaşa ilçesi Güllüce köyü Yeniceler mevkii 2699 parsel
sayılı 5000 m2 lik gayrimenkul
III -Her iki gayri menkul üzerinde bulunan akaryakıt istasyonu, soğuk hava deposu,
dinlenme tesisi, yolcu tuvaletleri, mescitler v.b diğer tesisler.
3- Mustafakemalpaşa Belediye Başkanlığı bağışlanan bu taşınmazları 3.kişilere satamaz.
Bu hal rucu şartlarının doğması sonucunu verecek olup, taşınmaz mülkiyeti
bağışlayanın şahsına veya varislerine rucu edecektir.
4- Bağışlanan mülkiyette belediyece akaryakıt istasyonu çalıştırılacaktır.
5- Bağışlanan mülkiyette “şehirlerarası otobüs ve minibüs halk terminali” ve sosyal
tesisler olarak çalıştırılacaktır.
6- Söz konusu tesislere “Mustafakemalpaşa Belediyesi NAİL YENİCE Şehirlerarası
terminali ve sosyal tesisleri” adı verilecektir.
7- Bağışla ilgili tapu temliki ve benzer nedenlerden dolayı çıkabilecek vergi, resim ve
harçlar Mustafakemalpaşa Belediyesince karşılanacaktır.
8- Taşınmazların ve üzerindeki tesislerin bağış işleminden önce doğmuş olan tüm vergi,
resim, borç, harç ve cezalarından belediye sorumlu değildir.
9- Tapu temliki mücbir sebepler haricinde en geç 7 işgünü içerisinde yapılacaktır.
10-Bağış konusu yapılan tesisler mücbir sebepler dışında en geç 1 yıl içerisinde faaliyete geçirilecektir.
11- Söz konusu tesislerde Tatkavaklı Belediyesi adına 3, Güllüce Köy Muhtarlığı adına 3 büfe tarzı işyeri tesis edilip bu tüzel kişiliklerin kullanımına aşağıda şartla bırakılacaktır.
a Bu işyerlerinden elde edilecek gelirler Tatkavaklı Beldesinde ve Güllüce Köyünde bulunan Camilerin bakım ve onarımında kullanılacaktır.
b Bu işyerlerinin gelirleri amacı dışında kullanılamaz
c. Bu işyerlerini söz konusu tüzel kişilikler satma dışında kiraya verebilirler.
d. Bu konudaki protokol söz konusu tüzel kişiliklerle Mustafakemalpaşa Belediyesince yapılıp bağışlayan Sayın Nail YENİCE’ tarafından da imza edilecektir.
12-İş bu protokol 09.01.2008 tarihinde taraflarca imzalanmış olup Mustafakemalpaşa Belediye Meclisince kabulunden sonra yürürlüğe girecektir.
13-Bu protokol 13 Maddeden ibaret olup anlaşmazlık halinde Bursa Mahkemeleri yetkilidir.


Bağış Yapan                                                                                     Bağışı Alan
Mülk Sahibi                                                                     Mustafakemalpaşa Belediyesi adına
Nail YENİCE                                                                             Hayri ÖZTETİKLER
Yanlış hatırlamıyorsam Meclisi hemen olağanüstü toplantıya çağırdım. Mecliste arkadaşlar da benim kafamdaki soruları bana sordular. Ama protokol açık ve netti. Belediye'nin zarara uğrayacağı hiç bir konu yoktu. Sağolsunlar meclisten oy birliği ile geçti.

İlgili personelle birlikte Özgüven Tesislerine gidilerek , ne var ne yoksa sayıp kayıt altına aldık. Masa, sandalye, tabaklar, kazanlar,bataryalar, floresan lambalar , soğutucular v.b dünya kadar kullanabilecek malzeme vardı. Hepsi tek tek sayıldı , listeler yapıldı ve Yalçın Bey'e teslim edildi. Sahi o malzemeler şimdi nerde?

Yine ilgili birimlerle toplantı yapılarak beyin fırtınası yapıldı. Neler yapılacağı , kimin yapacağı ayrıntılı olarak belirlendi. Notlarım arasında bunun bir örneğini gördüm. Çalışma tarzımızı göstermesi balımından buraya aktarıyorum.

Bir takım prosedürler bittikten sonra Nail Abi'den tapuyu teslim aldık.
Daha sonra o bölge idari olarak Özel İdareye bağlı olduğundan işimiz İl Genel Meclisi'ne kaldı. Ama...
Başvurumuz iki ay gündeme gir(e)medi. Girdikten sonra da İmar Komisyonuna sevkedildi. İmar Komisyonu üç ay yerimizi “yerinde incelemeye” gel(e)medi.

Bu işler yürürken! biz de boş durmuyorduk. Bu tip yerlerde yapılmış olan tesisleri görmek üzere ekibimizle Söke'ye gittik. Bizim yerimize ikizi kadar benzeyen bir yer bulduk. Orasını ayrıntılı biçimde inceledik.

Sonra mimari tasarımını yaptırdık. 




 

Bu arada terminal olarak ta kullanılacağı için bir ön çalışma yaptık. Onun da notlarını sizlerle paylaşıyorum.


Tüm resmi işler bittiğinde seçimlere çok kısa bir süre kalmıştı. Bu işi yeni seçilecek yönetime bırakarak, çalışmalarımızı durdurduk.
Fakat 2009 dan bu yana Belediyemiz orada herhangi bir çalışma yapmadı. Nedenini bilmiyorum. Eğer resmi bir açıklama olursa onu da yazarım.

Eğer o tesis o zaman yapılsaydı. Susurluk Outlet kadar olmasa bile İlçemiz esnafına, yatırımcısına ve ticari hayatına katkı sağlamaz mıydı?
 
 

12 Mart 2015 Perşembe

Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Yorum için açıklama