İBRAHİM ÖNAL FEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİ EBRU SERGİSİ - Çetin GÜLER

Mustafakemalpaşa İsmail Hakkı Şenpamukçu Halk Eğitim Merkezinin açtığı Ebru çalışmaları sonucu meydana çıkan eserler aynı okulda sergilendi. 



Okul Müdürleri ,Öğretmeleri ve öğrencilerinin katıldığı Serginin açılış kurdelesini kesen İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa Efe açılışta yaptığı kısa konuşmasında "Ebru Sanatı kursuna katılan öğrencilerimizin tamamı İbrahim Önal Fen Lisesi öğrencilerinden oluşmaktadır. Kısa sürede azimli ve disiplin bir çalışma sonucu hazırlanan Ebru Sanatı eserlerin oluşturan öğretmen ve öğrencileri tebrik ediyorum. Bundan sonraki yıllarda da Okulumuzda İsmail Hakkı Şenpamukcu Halk Eğitim Merkezi marifetiyle geleneksel kurslarımızın açılıp sürdürülmesini planlamaktayız" diyerek serginin kurdelesini kesti. 




İbrahim Önal Fen Lisesi öğretmeni Gülten Kamburoğlu okulun kız pansiyonunda kalan Erva Erkan, İlkay Çil, Meryem Gülturan, Beyza Nur Derviş, Damla Naz Tavşanlıoğlu, Munise Gökçe, Gurbet Yıldız, Hanife Yaren Kul ve Ülkü Özgülen isimli 9 kız öğrencisi ile Ebru Sanatı çalışmalarına 2015 yılı Şubat ayı ortalarında başladıklarını ve Mayıs ayının ikinci haftası itibari ile sonlandırdıklarını söyledi. 

Hafta sonları iki gün beşer saatlik çalışma ile her öğrencisinin beşer adet Ebru çalışması yaptığını ve toplamda 45 adet Ebru çalışmalarının sergilendiğinin altını çizerek, "çalışma talebi benden geldi, İsmail Hakkı Şenpamukçu Halk Eğitim Merkezi Müdürü Osman Efe ye isteğimi söylediğimde , bana yatılı öğrencilerin bir etkinliğe ihtiyaçları var onlarla çalışmanız uygun olur demesi ile bu çalışmalara başladığını" söylerken, "Sürenin kısa olması beni pek umutlandırmamıştı ama kızlarımı tanıdıkça onların azmi ve çalışkanlığı ile kendilerine güvenlerinin artığını vurguladı. Ebru Sanatı ,Yetenek değil,öğrenmeyi gerektiren bir çalışmadır, kızlarımın hem yetenekli hem de çok güzel ahlaklı olmaları benim de kendilerinin de işimizi kolaylaştırdı" dedi.



İbrahim Önal Fen Lisesi Müdürü İsmail Balım ise "Gülten Kamburoğlu Hocam bana konuyu açınca kendilerine hafta sonları çalışmaları için hemen bir sınıf açtık ve çalışmalarına destek verdim ve sonunda bu güzel çalışmalar meydana çıktı" açıklamasında bulunudu. 




İsmail Hakkı Şenpamukçu Halk Eğitim Müdürü Osman Efe ise "Gülten Hocamdan böyle bir istek gelince, Geleneksel el sanatlarımızdan olan Ebru Sanatını gençlerimize tanıtmak ve bu sanatı devam ettirmek amacıyla açtığımız bu kursun meyvelerini görmekten çok memnun oldum.Gelecek yıl Ebru Kursunu diğer okullarda da açmayı planlıyoruz.Emeği geçen herkese çok teşekkür ederim,Usta öğreticimiz Gülten Kamburoğlu Hocamızı ve kızlarımızı ayrıcaayrıca tebrik ediyorum" dedi,

Haber ve fotoğraflar: Çetin GÜLER