HASSASİYET İSTEĞİ - Nuray LAÇİNER

Yorum Ekle
Siyaset toplum için, önce analiz sonra çözüm yolu, sonucunda da hızla çözümleme zincirinin kullanılacağı en etkin yoldur. İnsanlara ve insanlığa faydalı olabilmenin üzerinde bir keyif olmadığını iddia edenlerdenim. Dolayısıyla siyasetin yerelde ya da genelde bu temel anlayış üzerine kurulması gerekir.

İlçemize gelen tüm siyasetçilerden ve üst düzey bürokratlardan öncelikle hitap ederken dikkatli olmalarını rica ediyorum. Kemalpaşa İlçesi, aramızda 260 km kadar mesafe bulunan ve İzmir' e bağlı bir yerleşim bölgesidir. Benim aklıma ilk gelen sanayileşen başarılı alanları olsa da, tarım ve hayvancılık alanında da hatırı sayılır bir mesafe kaydettikleri açıktır. Nüfusu 110 bin civarında olduğunu bildiğimiz Kemalpaşa, Ege Bölgesi İlçesidir.

Dolayısıyla İlçemiz Mustafakemalpaşa ile uzaktan olsa da, yakından bir benzerliği söz konusu değildir. Bu ismi Türkiye üzerinde taşıyan tek İlçe olmamız aslında pek çok yerden bizi ayıran en mühim ayrıcalığımızdır. Üstelik İlçemiz yüzölçümünü simgeler durumda bulunan giriş tabelamız, ihtişamı ile geleni karşılıyor diye düşünüyorum. Aslında İlçemiz ismini herkesin gözüne gözüne daha merhaba derken sunuyor. İşte tüm bu ayrıntılar sebebiyle istiyorum ki, İlçemiz ismi tam manasıyla ifade edilsin. En azından İlçemiz ve halkı bu duyarlılığı sonuna kadar hak ediyor.

Hassasiyet mevzunu konu ederken, geçtiğimiz iki hafta aday adaylığı sürecini isimleri telaffuz ederek köşemde yer vermiştim. Cumhuriyet Halk Partisi Aday Adayı İlçemizde henüz yok yazmıştım. Yazımın ardından Avukat Gürkan Esen Aday Adayı oldu. Dolayısıyla adını köşeye taşıyarak duyarlı davrandığımı göstermek isterim. Sıralama hususunda Parti mensuplarının umut taşıdığını da söylemeliyim. Hayırlısını diyorum.

Ve yine geçtiğimiz yazıda iki isim arasında ki vekil aday adayı olamama sebebini ayrı bir paragraf ile yazacağımı belirtmiştim. Ak Parti İlçe Başkanı Mehmet Kanar ve Belediye Başkanı Sadi Kurtulan' ın doğal olarak Vekil olma istekleri ile Genel Merkezin bu istek karşısındaki tutumu konusunda aslında Ak Partinin yapısını bilen herkesin fikri olduğuna eminim. İlçe Başkanı Mehmet Kanar, büyük bir umut ve yenilenme fikrinin beslediği isim olmuştu. Bu sebep ile kendisi ve ekibi gayet heyecanlı bir şekilde yönetime geldi. Ve tahminim odur ki, Genel Merkezinde beklentisi bu yönde idi. Yakalanan siyasi atmosfer Parti için olumlu olurken, aslında benim kişisel fikrim olası genel seçimde Mehmet Kanar' ın İlçemizi Vekil olarak temsil edebilme şansının ortadan kalkmasıydı. Parlayan bir isim olarak bu mevkide görev yapması içten bile değildi. Ancak erken seçim ve Ak Parti için seçimin taşıdığı önem, teşkilatlarda isimlerin eksilmesine ve yapıların zayıflamasına izin vermemesine sebep oldu. Kanar' ın bir anlamda şanssızlığıdır. Ama unutmamalı ki, siyaset uzun soluklu bir maraton. Koşu devam ediyor.

Belediye Başkanına gelince, duyumlara göre büyükleri ile yaptığı görüşmeler pek parlak geçmemiş. Tabi bazı kanalların Ak Partide artık kapandığını düşünülecek olursak bu sonucu normal karşılamak lazım. Ama başarılı bir yerel yönetici bu seçimde iyi bir rol alabilirdi diye düşünüyorum. Tabi başarılı bir yerel yönetici diyorum.

Hoşça Kalın...

Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Yorum için açıklama