BİRAZ SOHBET

Sevgili dostlar,
Sayfama gösterdiğiniz ilgi için hepinize çok teşekkür ederim. Yazıları okudunuz, facebookta paylaştınız. Bana bir takım sorular yönelttiniz, fikirler verdiniz.


İşte bu yüzden bugün sizlerle bunları konuşmak istiyorum.
Bir kardeşimiz yazmış : ”Sadi Başkanı eleştiriyorsun ama sen de 10 yıl başkanlık yaptın. Senin eleştirilecek hiç mi bir şeyin yoktu? “
Olmaz olur mu? Bizim de eleştirilecek uygulamalarımız, kararlarımız olmuştur. Ama şu fark var. Benim zamanımda ilçe medyası gayet özgür biçimde beni eleştiriyordu. Köşe yazarlarının iki yazısından biri ben veya belediye ile ilgiliydi. Asıl bizim sesimizi duyuracak medya yoktu. Bugün ise tam aksi. Belediyeyi beni eleştirdikleri kadar eleştirebilen medya var mı? Bizim zamanımızda basın Belediye Meclis toplantılarını kaçırmazdı. Şimdi ise haber bile yapmıyorlar. Belediye Basın bürosunun yolladığı haberleri aynen basıyorlar. Yani sevgili kardeşim, şu an eksiklik eleştiri. İşte ben o eksiği kendimce tamamlamaya çalışıyorum.
Tabiki burada ben de eleştirilebilirim. Bu gayet doğal ve normaldir. Hakaret , küfür ve yasalara göre suç unsuru içermediği sürece şahsıma yönelik eleştirilerinizi de burada yayınlayacağım.
Bu arada eğer Belediye Yönetimi de en doğal hakkı olarak eleştirileri yanıtlayabilir. Eksik veya yanlış bilgimiz varsa bunların doğrusunu da resmi yazı ile gönderdiklerinde yayınlayacağım.

Bir diğer kardeşim; “Seni de gördük. Pazaryerinden başka ne yaptın ki? Demiş.
Kardeşim kendi çapında haklı. Bu konuda suç bizim. Yeterince anlatamadık, tanıtamadık.
Sanırım bizim dönemimizde yapılan işleri de yazmam gerekecek. Ondan sonra bunlar hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapılabilir.

Başka bir kardeşim de ,”Hayri Abi bunları 5 yıldır neden yazmadın da şimdi yazıyorsun? İnsanlar bunları bilmiyor.” demiş.
Evet 5 yıl boyunca Belediyeyi genel olarak eleştirmedim. Bu yazıları yazdım ama herhangi bir yerde değerlendirmedim. Tam tersine bilebildiğim kadarıyla bazı konularda yardımcı olmaya çalıştım. Belediye başkanları kusursuz değildir. Hata yapar. Ama görev süresi 5 yıldır. Bu süre içerisinde hatalarını telafi edebilir. Sürenin sonunda daha sağlıklı bir değerlendirme yapma imkanı vardır.
Şimdi yazmamın birinci sebebi budur. 
 
Diğerlerine gelince; eğer o zaman yazsaydım emin olun yazılarımın içeriğinden çok “Bunun amacı ne?, neden yazıyor? Acaba yine başkan adayı mı olacak?” gibi sorular önem kazanacaktı.
Seçim sürecine girilince insanlar genelde bir yere angaje oluyorlar. Ve o ortamda sağlıklı düşünmenin yerine “bizim tarafın düşüncesi” geçiyor. Ne kadar ortaya belge de koysanız, insanlar (hepimiz için geçerli) taraf oldukları yere göre tavır alıyorlar.
Şimdi ortada Belediye Seçimi de olmadığına göre sanırım konular daha mantıklı ve tarafsız değerlendirilebilir diye düşünüyorum.

Bir arkadaşım da her zamanki muzip tavrıyla “Gene ne işler çeviriyorsun? Ortada Belediye seçimi de yok. Milletvekili adayı da değilsin. Ne iş?” yazmış. Yukarıdaki cevabı aynı zamanda ona armağan ediyorum :)

Sevgili Arkadaşlar bana eleştirilerinizi, önerilerinizi, sorularınızı hatta konu üzerine düşünceleriniz varsa onları da gönderebilirsiniz.
Sayfaların altında “İletişim formu” diye bir bölüm var. Buraya yazdığınız her şey benim mailime gelir. Buradan bana direkt ulaşabilirsiniz.

Sevgi ve saygılarımla.

11 Mart 2015 Çarşamba