MİZAHİ BİLİM KURGU

Yorum Ekle

Adı üzerinde bilim kurgu, "hayal edilmiş" ama gerçek olmayan bir konu. Bu hikayemiz ilçemiz ve hatta ülkemizle hiç ilgisi olmayan bir şehirde Belediye Meclis Üyeleri aday adaylarına hazırlanan "anket formunu"sunacağım. Kimse üzerine alınmasın. Sözümüz meclisten dışarı!





Biz belediyeyi neden almak istiyoruz?
a-     Belediye başkanı bizden olsun diye
b-      Biraz da bizim borumuz ötsün
c-      Bizim çocukları işe alalım diye
d-     Birkaç işimiz var onları çözelim diye
e-  Şu oturum ve komisyon ücretlerini bir görsek

Kentimizi geliştirmek için neler yapmalıyız.
a-      Acaip projelerimiz var
b-      Biz gelişirsek Kentimiz de gelişir.
c-      Başkan ne derse biz onu yaparız
d-     Hele bir meclise girelim bakalım da ...
e-      Önce işsizliği azaltalım fabrikalar getirelim
f-       …………………………………………….
Bu “acaip” projeleriniz için şimdiye kadar bir çalışma yaptınız mı?
a-      Evet arkadaşlarla kahvede (veya meyhanede) konuştuk
b-      Başka partinin projelerinden çaktırmadan öğrendim
c-      Evet bu projenin bana olan faydasını enine boyuna araştırdım
d-     Bilmem ne şehrinde aynısını yapmışlar biz de yaparız diye düşündüm
e-      Bu projeyi halkın tutacağına eminim iyi oy alırız
 
Belediyenin temel görevlerini biliyor musunuz?
a-      Evet. Partimizin dediklerini yapmak
b-      Evet. Meclisin dediklerini yapmak. Biz ne dersek o olur
c-      Başkanın dediklerini yapmak.
d-     Nasılsa öğreniriz
e-      Halk ne istiyorsa onu yapmak
f-       Basın ne diyorsa onu yapmak
           
Belediyenin yetkilerini biliyor musunuz?
a-      Belediye başkanları sultandır. Yetkisi sonsuzdur.
b-      Meclis çoğunluğu bizde olursa yetki de bizde olur.
c-      Benim işime geliyorsa yetkisi vardır. İşime gelmiyorsa yetkisi yoktur.
d-     Partimize, ailemize, bize, eşimize dostumuza hizmet etmektir.
Belediye Kanunu hiç okudunuz mu? (bırakın okumayı hiç baktınız mı)
a-      Duydum
b-      Bir kere belediyeye gitmiştim orda gördüm.
c-      Biz kanun adamı değiliz ki kanun adamları okusun.
d-     Sanki belediyelerde her şey kanunla oluyor da …
İmar planı ne demektir?
a-      Kişisel kalkınma planı.
b-      Kişilerden intikam almanın kanuni yolu
c-      Uyulmaması için yapılan plan
d-     Ben bilmem başkan bilir
e-      İmar müdürünün bize sunduğu çalışma raporu
İhale nedir ve neden yapılır?
a-      Belediyenin parasını bizinkilere aktarmak.
b-       Kent esnafını geliştirmek
c-      Sonucu önceden bilinen satın alma yöntemi
d-      Bize ne düşüyor abi?
e-      Ne gerek var o kadar formaliteye?
Belediyeye “personel “ nasıl alınır ?
a-      Önce akrabalardan başlanır
b-      En çok yardımı kim yapmışsa onların dedikleri alınır
c-      En çok partili kimlerse onlar alınır
d-     En çok oy getireceklerin çocukları alınır
            e -  Bizim dediklerimizi itirazsız yapacaklar alınır.   


3 Mart 2015 Salı

Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Yorum için açıklama