BAHANE VE MAZERET

BAHANE VE MAZERET

Gazetede Yayın Tarihi: 21.12.2017

Biz toplum olarak sorumluluğu pek fazla sevmeyiz. Hele hele başarısızlık varsa üzerimize toz kondurmayız. Mutlaka bunun sorumlusu başkalarıdır.

Biz her zaman “iyi ve doğruyu” yapmışızdır, ama bize her zaman “haksızlık yapılmıştır”. Genel olarak temel felsefemiz budur. Sporda, siyasette, oyunda, ticarette ve hayatın bir çok alanında hemen böyle düşünürüz. Üzerimize hiçbir sorumluluk almak istemeyiz. Suçlanacak birilerini her zaman buluruz nasıl olsa…


Diyelim siz bir futbol takımı antrenörüsünüz.

Takımınız maça çıktı ve yenildiniz. Size sordular;
“Neden yenildiniz?”
Siz “Biz iyi oynadık ama hakemi aşamadık. Bu hakemlerle lig bitmez”
Bir sonraki maçta yine yenildiniz. Bu kez de,
“Böyle saha mı olur? Bu sahada futbol maçı değil deve güreşi bile yapılmaz”
Yenilmeye devam ediyoruz. Tabi mazeretlerimize de,
“Güvenlik sıfırdı. Seyirci bizi parçalayacaktı. Bu ortamda sahadan sağ salim çıktığımıza şükrediyoruz.”

Bu bahaneler daha da arttırılabilir. Belki gerçekten de bazıları böyle olmuş olabilir. Ama sorun o değil.

Bu antrenör kendini geliştirebilir mi? İyiye ve güzele doğru ne kadar gidebilir?

Eğer aynayı kendine doğru tutup, kendini sorgulamıyorsa işi çok zor. “Ben nerede hata yapıyorum?

Yanlış antreman programı mı uyguluyorum? Yanlış kadro, yanlış taktikle mi oynuyorum? Oyunu okuyamıyor muyum?” Bu soruları kendine sormuyor ve cevap aramıyorsa, ne kendisini ne de takımını geliştirebilir.

BÜYÜYORUZ!
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) geçenlerde üçüncü çeyrek ekonomik büyüme rakamını % 11,1 olarak açıkladı. Büyüklerimiz bize “büyüdünüz” diyorsa büyümüşüzdür. İşte bu konu ile ilgili internette basit bir hesap gördüm. Bunu sizlerle paylaşıp “büyümemizi kutluyorum”
“Yanında çalışan 10 işçi ile 100 adet tesbih üreten bir tesbih üreticisi, 50 liradan satıp 50x100=5.000 lira hasılat elde eder.
Sonraki ay bir işçi çıkarıp 90 tesbihi 60 liradan satar; 90x60=5.400 lira hasılat elde eder.
Üretici gelirini 400 lira arttırarak % 8 büyümüştür
Oysa Üretim 100 den 90’a düştüğü için Reel büyüme % -10 dur. Tesbih fiyatını 50 den 60’a çıkardığı için Enflasyon %20 dir. İşçi sayısını 10’dan 9’a düşürdüğü için İstihdam %10 azalmış, İşsizlik artmıştır.. Böyle büyüyoruz”

Gazetede Yayın Tarihi: 21.12.2017