YAZDIK TA NE OLDU?


Gazetede Yayın Tarihi: 04.01.2018


YAZDIK TA NE OLDU?


Sussan olmuyor, susmasan olmaz
Dil dursa hakim bey, tende can durmaz
Yazsan olmuyor, yazmasan olmaz
Kaleme tedbir koma, tek durmaz “

“Hakim Bey” türküsünde geçer bu sözler. Benim şu anki ruh halimi tam olarak yansıttığı için sizlerle paylaşmak istedim.

Geçen haftaki yazımda Belediyedeki arkadaşları dostça uyararak, mevzuata aykırı bir iş yaptıklarını belirtmiştim. Bekledim ki bu konuyu düzeltirler.


Ne oldu? Kocaman bir “HİÇ”. Yani bana göre “yanlışta ısrar” ediyorlar. Belediye Meclisinin ilan edilen (internette yer alan) Ocak -2018 toplantı gündeminde konuyla ilgili (Bayındırlık ve İmar Komisyonu eksilen üyeliğin seçimi hakkında ) tek bir madde yok. İnternet sitesinde bile hala istifa etmiş üye komisyon üyesi görünüyor.

Bu durumda aklıma 3 şey geliyor.
1- Benim yazıları belediyeden kimse okumuyor. Veya beni “Yalova Kaymakamlığı'na” terfi ettiriyorlar. Olmadı “Başçavuşla” benim aramda mülkiyet bağı kuruyorlar. Belki de ben “ürürken” kervanın yürüyeceğini düşünüyorlar. Ne diyebilirim? Canları sağolsun...

2- Mensup oldukları partide yukarıdan aşağıya bulaşıcı hastalık haline gelmiş “Bizzz gayet iyi bilirizzzz” bilgi zehirlenmesine yakalanmışlardır. Ama unutmasınlar, bu hastalığın “Allah affetsin” şeklindeki tedavisi her bünyede olumlu sonuç vermiyor.

3- Belki sorunu “kökünden”, “temelinden”,”geçmişinden” çözmeye çalışıyorlardır. Buna ihtimal vermiyorum. Zira “hayali” çözümler üretmek, daha büyük “gerçek” sorunlara yol açar. Bizim memurlarımızın bu yollara tevessül etmeyeceğini sanıyorum.

Eee ne olacak bu durumda? “Böyle devam etse, zamanı geldiğinde seçimi yapsak ne olur?” diyebilirsiniz. O zaman da karşınıza şöyle şeyler çıkabilir.

Bu komisyon mevzuata aykırı oluştuğu için, CHP li üyenin istifasından bu yana alınan kararların ve bunlara dayalı meclis kararlarının geçerliliği hukuken tartışmaya açık hale gelir. Bu kararlara karşı davalar açılabilir. Belediyemiz bazı zararları tazmin etmek zorunda kalabilir. Hem size , hem Belediyemize, hem de vatandaşa yazık olmaz mı?

Muhalefet Belediyelerinin ensesinde boza pişirilirken, bundan daha küçük “hata” lardan soruşturmalar açılırken; iktidar partisi Belediyemiz olmasına şükrediyoruz. Ya muhalefet olsaydık halimiz nice olurdu?

Aklıma gelmişken bir konuda daha uyarı yapmak istiyorum. İlan edilen Ocak-2018 Meclis toplantı gündeminde “Denetim Komisyonu” ile ilgili bir şey görmedim. Oysa “Belediye Meclis Çalışma Yönetmeliği” 22. Madde şöyle diyor:



Madde 22 — İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, her yılın Ocak ayı toplantısında meclis, üyeleri arasından gizli oyla üye sayısı üçten az, beşten çok olmamak üzere bir denetim komisyonu oluşturur.”
Keyfiyet sizindir efendiler. Sağlıcakla kalın.



 Gazetede Yayın Tarihi: 04.01.2018