PİŞKİNLİĞİN BU KADARI - Gani ER

Yorum Ekle
Uzun zamandır bir taraftan gazeteleri takip edip, diğer yandan sohbetler ile de İlçemizde yaşayan halkın ne düşündüğünü ve istediğini anlamaya gayret ediyorum. 
Şimdilerde bir de bilgisayar dünyasındaki oluşan platformlarda etkili oluyor. O sebeple o ortamı da gözden kaçırmıyorum.

Herkes yaşadığı pek çok aksaklıktan şikayetçi oluyor. Kimi yol diyor, bir diğeri su, öbür taraf çöp, trafik, çevreci ağaç, entelektüel tiyatro-sergi. Bakıyorum da gündelik çözümlenemeyen genel hizmetlerden sıra gelip çok daha önemli konuları konuşamıyoruz. Maalesef İlçe nasıl değer kazanır, tanıtımı için, ekonomisi için ne çaba harcanır diye tartışacağımıza, ancak hiç ehemmiyeti olmayan ve zaten yapılması şart basit işlerin yapılmadığıyla meşgul oluyoruz. 
İşin kötü yanı, bu kadar önemsiz işler üzerindeki eleştiriler bile karşılık bulamıyor. Amiyane tabir ile '' at ile deve değil '' bu işler. İnsanlara yaşatılan resmen artık işkence diye düşünüyorum. Ya da bir terbiye şekli. Şikayet etmekten bezdirerek vazgeçmeyi, '' lanet olsun '' demeyi öğretebilmek.
Adam diyor ki, sayısız dilekçe yazdım olmadı. Telefon ile bildirdim sonuç yok. Facebookta şikayet ve öneri sayfasına koydum, değişmedi. Parti kanalını denedim, işe yaramadı. Gazeteye bastırdım, sadece meşhur olduk. Daha ne yapmalıyım? Düşündüm ama vallahi bulamadım. Utandım, bir çöp kutusu için İçişleri Bakanlığına müracaat et demeyi. Başbakanlık ya da Cumhurbaşkanlığının kapısını çal önerisini sunmayı. Sadece utandım.
Sonra düşündüm. Bir dostum bana bunları anlatırken utanan ben mi olmalıydım? Bu kadar sıradan olan hizmetleri bile yerine getiremeyenler, yaptıkları yanlışların tamiri için çaba göstermeyenler ne ola ki? Hadi yanlış oldu. Hadi eksik oldu. Peki tüm bunlar ile ilgili müracaat ve eleştiriler arşa çıkmışken, tıkanan kulaklar da neyin nesi? 
Bu pişkinliğin, bu hadsiz tavrın sebebi ne olabilir ki? 
İnsan iş hususunda bir parça beceriksiz olabilir. Basiretsiz tabir edilebilir. Ama vatandaşın feryadına kayıtsız kalamaz. Bu durum kasıt unsuru kokar ve bulunduğunuz makama ihanet içerisinde bulunduğunuzu işaret eder. Ne diyelim, Allah ıslah etsin.
Selamlar..

Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Yorum için açıklama