2009 SEÇİM SONRASI KONUŞMASI

Yorum Ekle

2009 Seçimlerine Demokrat Parti adayı olarak katılmıştım. Sonuçta seçimi kaybettik. İlçe Örgütüyle birlikte yaptığımız "Seçim Değerlendirme Toplantısında"  yaptığım konuşmayı buraya aktarıyorum.
Düşünce yapımı, anlayış ve karakterimi yansıtması açısından  gerekli ipuçlarının olduğunu sanıyorum.
*******

Değerli Arkadaşlar
Hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyor, hoş geldiniz diyorum.
Acısıyla tatlısıyla bir seçim mücadelesini hep birlikte yaşadık. Sonuçta seçimi kaybettik ama yenilmedik. Çünkü eskiye göre partimizin oyları yüzde yüz arttı. Meclise bizim sesimiz, bizim yüreğimiz, bizim canımız 4 arkadaşımızı soktuk.
Ayrıca Mustafakemalpaşa’nın beldelerinde seçime girmediğimiz Tepecik hariç her beldede belediye meclis üyelerimiz var. Mustafakemalpaşa’da Demokrat Parti sonuçta başarılı olmuştur.
Seçimi kaybetmemizin 3 temel nedeni var bence.
Birincisi benden kaynaklanıyor. 10 yılın verdiği yıpranma. Bu süre içinde bir çok insanla şu veya bu şekilde karşı karşıya geldik. Bilgiliydik, tecrübeliydik, güvenilirdik ama insanlara “yeni” değildik. Alışılmıştık “taze heyecan” yaratamadık.
İkincisi Mustafakemalpaşa halkı “iktidar” istedi. İktidar partisi olursa her şeyin çabucak halledileceği, her şeyin olacağı yargısına inandı. Bu yargının karşısında duramadık. Karşı tezleri üretemedik veya yaygınlaştıramadık. Bu konuda halkı ikna edemedik. Geçen 5 yılın meclis yapısı ve yaşananlar bu yargıyı güçlendirdi.
Üçüncüsü biz yapamayacağımız hiçbir şeyi insanlara vaat etmedik. Yalan söyleyip onları kandırmadık. Altından kalkamayacağımız vaatler vermedik. Dolayısıyla gelecek için yalanda olsa “umut” veremedik.
Tabii ki bu 3 temel nedenin dışında münferit, bölgesel veya kişisel bazı nedenlerde var. Ama onlar çok fazla önemli değil.
Bundan sonra ne yapacağız? Buna hep birlikte karar vereceğiz.
Benim düşüncem şu yönde. Biz Mustafakemalpaşa için bir program ortaya koyduk. Bu program atmasyon bir program değil. Yılların birikimi, bilgisi ve deneyimiyle oluşmuş bir programdır. Mustafakemalpaşa’nın ihtiyaçları analiz edilmiş, belediyenin imkan ve kabiliyetleri göz önüne alınmış, yasalara uygunluğu kontrol edilerek hazırlanmıştır. Bu programın sonuna kadar arkasındayım. Şu anki yönetimin bizim programımızda olan projeleri yapma konusunda arzu ve istekleri olursa, niyet ve yaklaşımlarını değerlendirerek seve seve yardımcı olmaya da hazırım.
Sonuçta Mustafakemalpaşa da yaşıyoruz. Bu ilçeye yapılacak her olumlu şeyin yanındayım. Benim kitabımda bana yapıldığı gibi “engelleyeyim , başarısız olsunlar da ben yapayım “ anlayışı yoktur. Benim anlayışım “biz daha iyisini yaparızdır”
Hepinizin bildiği gibi ben fanatik partici değilim. Partiler amaç değil hizmetin aracıdır. Fanatik particiliğin bazen aklın önüne geçip ilçeye ve insanlara zarar verdiğini bilen bir insanım. Bu bazı değerlere sahip olmamak anlamına gelmiyor. Ülkemizin kurtuluşu, bağımsızlığı ve kalkınmasındaki temel değerler ve Atatürk ilkeleri benim olmazsa olmazlarımdır. Bu değerlere sahip çıkan her partide görev yaparım. Demokrat Partide bu değerlere sahip olduğunu beyan ederek bize kucak açtı. Mustafakemalpaşa partisi olma yolunda irade ortaya koydu. Bizim programımıza ve arkadaşlarımıza sahip çıktı.
Sizlere ve burada olmayan bizlerle birlikte ter döken partili partisiz tüm arkadaşlarımıza gösterdiğiniz gayret, çaba ve emekleriniz için çok teşekkür ediyorum.
 21 Şubat 2015 Cumartesi

Yorumlarınız için teşekkür ederiz. Yorum için açıklama